maandag 16 december 2013

DIY * boterhamzakjeskrans

Krans maken...

De kids mochten bij mijn moeder een krans maken. 
Het was een leuk en makkelijk werkje. 
En het verschil jongen/meisje is nu weer duidelijk te zien...
De meiden hingen hem op aan de muur. 
Tjerk niet...
Met twee vriendjes zat hij heel de middag op zijn kamer. 
Toen ik vroeg wat ze deden kreeg ik te horen
dat ze spionnen in gevangenschap waren en daarom om een kampvuur zaten. 
Ik snapte niet zo goed dat ze dat heel de middag konden spelen. 
Tot ik zag wat het kampvuur was. 
De krans lag op de speelgoedmand, houten blokjes in het midden. 
En stralende koppies: een echt kampvuur zo he! 


Dus...een krans voor meiden, een kampvuur voor jongens! 

Je hebt nodig: 

stevig ijzerdraad 
boterhamzakjes
lampjesslinger (10 lampjes)
tape
schaar

Werkwijze: 

Maak een cirkel van het ijzerdraad. 
Bind de lampjesslinger met tape rondom de cirkel vast. 
Knip van de boterhamzakjes de onderkant af zodat het zakje aan twee kanten open is. 
(leg er een stel op elkaar en knip ze in een keer tegelijk)
Laat de kinderen de zakjes om de cirkel knopen. 
Zo dicht mogelijk naast elkaar.
Als je de zakjes om heel de cirkel heen hebt geknoopt vouw je de twee uiteinden van elk zakje open.
Klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten