maandag 31 maart 2014

crochet * vlaggenslinger

Vlaggenfeest...

Deze slinger maak je als volgt:
Haak 6 lossen tot een cirkel.


Toer 1: 4 stokjes, 4 lossen, 4 stokjes, 4 lossen, 4 stokjes, 4 lossen,
sluit met een halve vaste.




Toer 2: In elk gat: 4 stokjes, 4 lossen, 4 stokjes, 1 losse en naar het volgende gat.
Toer 3: De 3 hoekgaten hetzelfde als toer 2 (behalve de losse).
Tussen de hoekgaten 7 stokjes.  


Haak elk vlaggetje met vasten en tussen elk vlaggetje 10 lossen tot een slinger.

XXX

10 opmerkingen:

  1. thank you Anneke!!!! This is great!!!!
    xxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOOH, ben er één voor Frouks verjaardag aan het maken, maar dit is zó veel leuker!!! Ga vanaaf gelijk de boel uithalen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Anneke wat maak je mooie dingen! Mag ik vragen welk garen jij gebruikt? Het is prachtig! Ga zo door! xxx Evy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik gebruik vooral phildar cotton 3... Haakt super fijn!

      Verwijderen
  4. Heel mooi!! Lekker vrolijk, en... altijd reden voor een feestje met deze vlaggetjes ;)
    groetjes,
    Miriam
    www.tbezigebijtje.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. So cute ! I love your choice of colors. Good evening

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk....Anneke, heb net de kleuren uitgezocht en ga zo beginnen! Groeten Hanneke en een fijn weekend toegewenst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze vlaggetjes ga ik ook maken voor de verjaardag van mijn dochter (ze is in februari jarig). Welke kleuren van Phidar cotton 3 heb je gebruikt....het zijn er zoveel dat ik twijfel tussen wélke blauw, roze, groen precies...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk patroontje, ik ga hem proberen te maken voor een kraamkadootje, bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen