zaterdag 21 juni 2014

crochet * fleshoesje

Een hoesje voor de dorst...

Voor ons 12,5 jarig huwelijk hebben we een museumkaart voor het hele gezin aangeschaft.
Zo kunnen we het hele jaar genieten van dit feest ;-)
Maar in de meeste musea kun je niet overal met de wandelwagen komen.
Gevolg: alles in 1 tas gepropt en we sjouwen ons suf.
(de 1 met tegenstribbelende Silke, de ander de tas...haha)
Dat moet anders!
Om te beginnen kunnen de kids best hun eigen waterflesje dragen.
Het is natuurlijk het handigst als ze hem om hun nek mee kunnen nemen.
Daarom bedacht ik dit hoesje.
Het is nog niet helemaal klaar, en er moeten er nog 3 komen,
dus de uitleg komt in een volgend blogberichtje...
 
 
Door deze tas kwam ik op het idee om het fleshoesje zo te maken. 
 Dit fleshoesje is voor Romy. Ze koos zelf de kleurtjes uit.
Uitleg over deze manier van haken vond ik hier (klik) .
Deze manier van haken heet: tapestry haken.
Ik had er nog nooit van gehoord maar het is een leuke vorm van haken.
En lekker stevig omdat je twee draden tegelijk meeneemt.
 
 
Wordt vervolgd... 

2 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk! Ben sinds kort ook aan het inhaken of tapestry haken, leuke techniek! Wel weer even goed nadenken!
    Ik zie je uitleg graag tegemoet! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee zeg! Ik ken de techniek niet, ben dus heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen