vrijdag 29 augustus 2014

crochet * CAL babydekentje


Dekentje is klaar!...

Een vriendin vroeg (vlak voor de vakantie) of ik voor haar
een baby dekentje wilde maken.
Ze wilde graag de CAL deken en gaf de kleuren door
met dit als resultaat:


De rand haakte ik iets breder. 
Romy wilde graag poseren. Heerlijke meis is het.
Daar kan ik zo van genieten,
dat onze kinderen zo verschillend zijn
en je van allemaal evenveel houdt.
Voor de foto rukte ze spontaan een bloem uit de tuin.


 
De ene kant begint met een roze toer en de andere kant met een blauwe,
want het is nog een verrassing wat het gaat worden.

Het formaat is 75 x 90 cm.
Een gezellige deken voor in het bedje
of om in de wintermaanden even om kleine uk heen te slaan. 



 Het was een heerlijk vakantieprojectje!
En wat kan dit dekentje veel verhalen vertellen aan kleine uk.
Over de zee, het kamperen, de autorit...
Wat zal kleine uk daarna lekker slapen ;-)
Veel plezier ermee Marije!

-XXX-





12 opmerkingen:

  1. Ohh wat is hij prachtig geworden! Wat krijg jij dat toch snel voor elkaar.. Whow! Prachtig je meisje die jou helpt met mooie foto's.. Ja, echt genieten van elk kind, allemaal uniek geschapen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sta er ook weer van te kijken hoe snel jij haakt! Prachtig! Een kleurexplosie, daar blijf je naar kijken :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterend dekentje is dit geworden!! Die heb je wel heel snel gehaakt!
    De kleuren zijn ook zo mooi.
    Ik las in een eerdere post dat je scheepjes wol had gebruikt. Op internet zie ik meerdere scheepjes-wolsoorten.. Welke was het..? De Cotton 8..?

    Groetjes en tot blogs, ik ga je volgen!

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Miriam, leuk dat je me gaat volgen, ik zie dat jij ook een blog hebt...ga ik zo even op kijken ;-) Ik gebruikte Larra van scheepjeswol, kan je daar wat mee? Haakse!

      Verwijderen
    2. Dank je Anneke, voor de snelle reactie! Daar kan ik zeker wat mee. Beetje hetzelfde katoen als Phildar Cotton 3 en Catania (zelfde glans/ naalddikte) denk ik. Ja ik heb ook een blog, je bent welkom! Tot blogs!

      Verwijderen
  4. Wat mooi gehaakt en zo kleurrijk! Mag ik vragen wel patroon (welke cal) het is? Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Good morning, this blanket is beautiful. Where can I get the pattern for it.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tebrikler.Harika bir iş çıkarmışsın.Kalıp nerden bulabilirim?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hola, esta hermosa, puedes compartir el patrón o donde lo puedo encontrar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Colorful and beautiful
    Were can I find the pattern please?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig zeg heb je patroon en de kleuren garen je hebt gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen