woensdag 5 november 2014

crochet * lalylala Knofje

JET-jesweek - Knofje

Mijn zusje wilde graag een gehaakte knuf voor Jet.
(ik heb me zondag en maandag en een beetje dinsdag suf gehaakt om hem af te krijgen ;-)
Gelukkig had ze nog twee bolletjes wol
(in de kleur die in de winkel niet meer te koop was)
en waar ze zelf een dekentje van haakte.
Alleen...ik redde het er net niet mee!
En...omdat Jet al heel eigenwijs eerder kwam dan we dachten,
vonden we dat een andere kleur oor wel bij haar paste.
De sjaal maakte ik met de steek die ik hier (klik) ook al eens gebruikte.
En ineens vond ik Knofje wat kaaltjes van onderen met al dat roze aan de bovenkant.
Dus...
 Roze schoenen...
De schoenen haak je zo:
t1: haak 6 vasten in een ring
t2: haak 2 vasten in elke vaste (12)
t3: haak 2 vasten in elke 2e vaste (18)
t4: haak 2 vasten in elke 3e vaste (24)
t5: haak 2 vasten in elke 4e vaste (30)
t6 - t8: haak 30 vasten
t9: 8 vasten, 5x 2 vasten samen haken, 12 vasten
t10: 8 vasten, 3x 2 vasten samen haken, 11 vasten
Doe nu de schoen om de voet en haak zo verder
(anders is hij te smal om over het voetje te doen,
helemaal als je een flessendop in het voetje hebt zitten)
t11: 8 vasten, 2x 2 vasten samen haken, 10 vasten
t12 en t13: haak in elke vaste een vaste
borduur nog een kruisje voorop
(of een strikje of...)
 
 
 
 Inmiddels ligt Knofje gezellig in het kraambed...
 
 
 

 
-XXX-

6 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je nieuwe nichtje!! Wat leuk dat je zoveel moois voor haar maakt. Dat is genieten zeg, zo vlak bij elkaar, echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ten eerste proficiat met de nieuwe kleine in de familie.
    Wat een ongelooflijk schattige knuffel/pop is dit.
    Ik geniet elke keer weer van je blog en heb inmiddels voor mijn kleinkinderen de waterzakken gehaakt en ben nu bezig voor de kleindochters met de kraagjes die er vorig jaar op stonden.
    Bij deze heel veel dank daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anneke, wat een mooi blog en wat een schatje is knofje! Heb je daar een patroon van, of weet je waar ik deze kan kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Het patroon is hier te koop: https://www.etsy.com/nl/listing/172022840/lupo-the-lamb-sheep-lalylala-amigurumi?ref=shop_home_active_9

      Verwijderen
  4. Hij is heel leuk geworden, maar ik heb een vraag, wat bedoelt u met flessendop in voetje, is dit om ze beter te laten staan en hoe of wat voor iets moet ik me daarbij voorstellen?

    BeantwoordenVerwijderen