donderdag 13 november 2014

crochet * start dekentje

Dekentje...

Start van een nieuw project...
Zo maak je het:
T1: haak 12 stokjes in een cirkel
T2: haak 2 stokjes samen tussen elk stokje van de vorige toer, 1 losse, 2 stokjes samen...
T3: haak 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes...
T4: haak 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes, 1 losse, 3 dubbele stokjes-3 lossen-3 dubbele stokjes samen, dit nog 3 keer herhalen

(Omdat het een kinderdekentje wordt knoop ik het begin en einddraadje van de twee kleuren aan elkaar vast. Deze haak ik vervolgens meteen mee. Scheelt achteraf een hoop draadjes wegwerken) 

6 opmerkingen:

  1. Hoe knoop je de touwtjes vast, vlak voor de steek of nadat je van kleur gewisseld bent? Ze zijn zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meteen als ik van kleur wissel. Aan de achterkant zie je het bij sommigen wel een beetje maar dat heb ik liever dan dat er draadjes los gaan zitten 😉

      Verwijderen
    2. Ik begrijo het nog niet helemaal! Kun je het met een foto laten zien? Als ik het doe dan start mijn nieuwe kleur niet gelijk met de nieuwe toer :( groetjes!

      Verwijderen
  2. Mooie kleurtjes, ben benieuwd naar t resultaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi weer. Ik wil voor lisanne een sprei gaan maken voor haar nieuwe kamer. Ga jou patroontje denk ik gebruiken. Net ff leuker dan de standaard granny. Ben benieuwd naarden eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook ;-) weet nog niet of ik het aan elkaar maken op een mooie manier kan doen, maar eerst mag ik nog heel wat vierkantjes haken...laat je t resultaat zien?

      Verwijderen