woensdag 16 december 2015

DIY * kerst

Budget kerst...

In de ouderraad op school heb ik oa als taak: de hal pimpen.
Deze keer in kerst-wintersfeer.
En omdat het natuurlijk zo goedkoop mogelijk moet was ik blij dat ik op pinterest een silhouet van hertjes tegenkwam. Dat bracht me op het idee om een winterlandschap op de ramen te maken van vellen papier. Met kneedgum zit het vast op de ramen...
 Sneeuwvlokken en een vosje...

De hoepel van Romy mocht ik lenen. Daar wikkelden we een nepsliert groen omheen. Een andere moeder had nog wat kerstklokken en ik nog een paar papieren lampions.
Van een vriendin leende ik een sterrenpons apparaat en maakte ik de sterlampions.
Heel simpel:
Trek 4x een bord over op wit papier.
Knip uit en ga met de sterrenpons langs de zijkanten.
(bewaar de sterren voor een slinger oid)
Vouw de papieren dubbel.
Prik een aantal gaatjes over de vouw die is ontstaan door het dubbelvouwen.
Naai hier met een stopnaald een draadje doorheen.
Vouw de papieren nu uit elkaar tot een ronde bol.
Bevestig aan de onderkant van het draadje nog wat kralen en hang hem op...
 Wat nepcadeautjes in de vuurkorf en wat lampjesslingers her en der...
 (ik ben benieuwd hoe lang de cadeautjes netjes blijven!)













1 opmerking:

  1. Oh wat prachtig en sfeervol! Wat je al niet met weinig geld en materiaal kunt doen, geweldig. Creatief en super bedacht!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen