donderdag 10 december 2015

DIY * Stolp kidsproof

Winter in huis...

Elk jaar krijgen de kinderen in de wintermaanden een lichtjes'iets' op hun nachtkastjes.
Gewoon om 's avonds naar te staren en te dromen.
En het staat zo gezellig.
Dit jaar zie je overal stolpen verschijnen.
Ik zag al een leuk idee op de blog van Zilverblauw (klik) maar de stolp die ik nog in huis had was te klein voor pieken.
Omdat Ymke haar kleuren geel en roze zijn verfde ik de stolp geel en kreeg ze roze bomen...
Op instagram zag ik bij Willemine dit geweldige idee...
Het is een kashuisje van Ikea en de boompjes zijn in een actiepakket bij de Intratuin te koop.
 Samen met Tjerk zijn vwbusje, een lichtjesslinger op batterijen, wat schleich dieren en nepsneeuw is het zo een fijn winters plaatje.
 

 
Maar nu wat voor de kinderkamers. Een glazen stolp is niet echt praktisch.
Ik zocht naar een plastic variant en kwam uiteindelijk op een voorraadbus bij de Action uit.
(een lege tenniskoker, of koekjesbus kan natuurlijk ook prima)
Ik had uit het actiepakket nog de kleine boompjes over, wat nepsneeuw en verder keek ik in de kinderkamers naar wat spulletjes. Dat werden een playmobilprinses, een carsautootje en een hertje.
Zo maak je het:
Snijd aan de bovenkant van de bus een inkeping zodat het lichtsnoertje makkelijk naar buiten kan
 (de batterijen blijven namelijk aan de buitenkant liggen).

 
Plak wat schilderstape tot een rolletje en plak dat onder de boompjes en accessoires.
Plak dit vervolgens aan de binnenkant van het deksel vast...
 
Strooi er wat nepsneeuw overheen...
 
Stop de lichtjesslinger in de bus en plak een stukje met schilderstape vast aan de bovenkant...
 
Knip uit crêpepapier een rechthoekig stuk 8 cm breder, aan alle zijden, uit dan de bovenkant van de bus.
Knip de hoeken er  uit en knip inkepingen tot 8 cm rondom...
 
Vouw een stukje schilderstape tot een rolletje en plak dit bovenop de bus zodat het crêpepapier niet gaat schuiven.
Leg het crêpepapier over de bovenkant heen.
Strik een lintje rondom de zijkanten van de bus over het crêpepapier...
 
Zo heb je in no time een kidsproof stolp!
 
Je hebt hiervoor nodig:
Plastic bus (bv voorraadbus action)
Lichtjesslinger op batterijen
Boompjes
Leuke accessoire zoals auto, hertje, ...
Crêpepapier
Nepsneeuw
Lintje (voor bovenkant)
Schilderstape (of plakband)
Fijne wintermaanden gewenst!

 

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, die komen op het nachtkastje van mn kleine neefje en nichtje die in de kerstvakantie komen logeren...mijn 10 jarige dochter zal het ook nog leuk vinden..maken we er drie!
    Dank je voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig leuk gedaan. Kom er maar op.
    Dank je, nu kunnen wij het ook.
    Fijne winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. those boxes ...... awwwwww...... so clever!!!!
    xxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee, die komen op het nachtkastje van mn kleine neefje en nichtje die in de kerstvakantie komen logeren...mijn 10 jarige dochter zal het ook nog leuk vinden..maken we er drie!
    Dank je voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh my, wat leuk! Ik ren NU naar de winkel. ;-)
    Dank je wel voor het mooie idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat superleuk! Bedankt voor het delen. Die ga ik met mijn kinderen en oppaskinderen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toen ik dit idee zag was ik gelijk enthousiast!! Wat leuk voor de kleinkinderen!! Hup eerst naar Intratuin voor de boompjes sneeuw en de verlichting...toen naar de Action voor de bussen. Daar zag ik ook leuke ijsberen en sneeuwpopjes! Ze zijn zó leuk geworden...en de kleinkinderen vonden de verassing geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen