donderdag 3 december 2015

sewing * adventskalender

Adventskalender

Marije van ons naaikransje (klinkt zo ongelofelijk truttig maar is zooo gezellig!)
kwam met het leuke idee om een adventskalender te maken.
We maakten allemaal (een soort van) dezelfde kalender en we prikten zelfs een extra avond om de envelopjes en briefjes te maken en om de teksten te bedenken.
De gezelligheid en gesprekken die we daardoor kregen was al super!
Voor 24 dagen is er elke dag een envelopje met binnenin een gezellige, creatieve, grappige of serieuze opdracht.
Op het kaartjes aan de buitenkant staat een Bijbeltekst die met kerst te maken heeft zodat we daarover verder kunnen praten.
 
Vandaag vieren de kinderen sinterklaas op school en
vanavond eten we met heel de familie patat bij mijn moeder.
Vandaar de opdracht voor vandaag:
Stop in elke lege schoen die je ziet 1 pepernoot!
 De andere opdrachten kan ik nog niet vertellen omdat Ymke ook nogal eens mijn blog bekijkt :-)
Op internet zijn veel leuke opdrachten te vinden.
 
 De envelopjes en kaartjes komen uit de flow.
Het stof is wit nepleer (lekker makkelijk te knippen en hoeft niet echt afgewerkt te worden)
en zwart biasband.
Het hertenstofje is een restantje uit de stofjesbak.
 
 
 De knijpertjes komen uit mijn rommelmandje dus geen idee waar ik ze ooit vandaan haalde.
 
 Het is een heerlijk idee dat we zo elke dag een gezinsmoment hebben.
 Wie weet krijgen we zo de smaak te pakken dat we hem elke maand met een ander thema gaan gebruiken ;-)
Fijne decembermaand gewenst, lieve volgers!


2 opmerkingen:

  1. Hoi Anneke,
    Het is nog een beetje vroeg, maar ik wil de advenskalender gaan maken. Op de site cadeautjespost.doosjepost.nl hadden ze mooie kaartjes voor erin.
    Nu ben ik beginnend naaister, en vroeg mij af of je hier een patroon voor hebt?
    Groeten,
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen