woensdag 9 maart 2016

DIY * eieren pimpen


Tutterdetut...

Afgelopen weekend hadden we weer eens een knotsgezellig tutavondje.
Mijn tante kwam met het idee om eieren te pimpen.
Het is leuk en simpel om te maken en je hoeft er ook niet zo bij na te denken dus we hadden alle tijd om bij te kletsen. Heerlijk!!!
 Je hebt witte eieren nodig en een fineliner (bij de Hema zijn fijne).
Verder had mijn tante een handig bakje met onderaan een scherpe punt om de eieren door te prikken.
Dit deden we aan de onder en bovenkant (met een naald of scherpe punt van een mesje kan het ook).
Vervolgens met een satéprikker het gaatje aan de onderkant wat groter maken en wat in het ei roeren om de dooier kapot te maken.
Een rietje op het gaatje aan de bovenkant houden,
een schaaltje onder het ei zetten, 
en dan heel hard blazen.
Zo komt de binnenkant er als het goed is aan de onderkant uit.
Daar kan nog een omeletje oid van gemaakt worden.
 Even afspoelen, ook de binnenkant...laten drogen en dan kan het kliederen met de fineliner starten...
 Oeps...
 Mjam...
 Mijn tante en nichtjes hingen ze zo op...
 Mijn zusje zette de eieren op rolletjes maskingtape...
In mijn hoofd begon wat te borrelen dus wie weet krijgt dit een vervolg...

2 opmerkingen: