maandag 11 juli 2016

sewing * romy jurk

Op de valreep...


...toch nog snel een jurkje voor de vakantie gemaakt.
Het stofje lag al even naar me te staren maar zo vlak voor de vakantie vliegen de dagen voorbij.
Afgelopen weekend besloot ik gewoon een avondje te gaan zitten en toen was hij binnen een paar uurtjes klaar.
Wat een heerlijk en makkelijk patroon om te maken! En een leuk modelletje.
Ik maakte hem voor Ymke in maat 30, ze zit nu zo'n beetje in maat 152 en ik vind hem prima vallen.
Iets ruim mag nog op deze leeftijd en dan kan ze hem hopelijk volgend jaar nog aan ;-)
Met het biaslint kwam ik niet uit, had ik een langer stuk nodig bij de hals dus misschien een tip om het biaslint pas af te knippen als je hem hebt vastgespeld. Zo weet je zeker dat het past. Maar het kan ook heel goed aan mijn naaigepruts liggen dat het niet klopte.
Het stofje en patroon zijn bij La Maison Victor (klik) te bestellen.
Omdat het zo'n leuk zomerjurkje is wilde ik hem nog even met jullie delen en nu ga ik echt vakantie vieren!
(En het jurkje nog even goed strijken want ze wilde hem meteen aan natuurlijk dus daar was geen tijd meer voor ;-)
Fijne vakantie!!!









2 opmerkingen:

  1. Wow!! De jurk is echt heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige jurk! Gewoon met de naaimachine of heb je ook een lockmachine?

    BeantwoordenVerwijderen